>

Jak urządzić lokal archiwum zakładowego?

Jak urządzić lokal archiwum zakładowego?

 

archiwizacja dokumentów archizet.plPrzedsiębiorstwa państwowe, jednostki budżetowe, a także firmy prywatne,  które wytwarzają dokumenty archiwalne, są zobowiązane do zorganizowania archiwum zakładowego. Inaczej jest, kiedy wytwarzają jedynie dokumenty niearchiwalne, czyli Kat. B. W tym przypadku wystarczy, jeżeli przedsiębiorstwo lub jednostka budżetowa będzie posiadała składnicę akt. Zarówno archiwum, jak i składnica akt, powinny zabezpieczać przechowywaną dokumentację przed uszkodzeniem, zniszczeniem oraz kradzieżą.

Kwalifikacja dokumentów kategorii „B”

Kwalifikacja dokumentów kategorii „B”

W sierpniowym artykule przedstawiliśmy na czym polegają podstawy archiwizacji oraz kwalifikowania dokumentów. Teraz omówimy dokładniej jakie materiały niearchiwalne kwalifikujemy do poszczególnych kategorii „B”. Dla przypomnienia są to dokumenty, które posiadają czasową wartość praktyczną. Cyfry arabskie przy literze „B” którymi oznaczone są poszczególne kategorie są tożsame z liczbą lat przez które dane dokumenty mamy obowiązek przechowywać.

Postępowanie z dokumentacją w przypadku likwidacji firmy.

Postępowanie z dokumentacją w przypadku likwidacji firmy.

Przedsiębiorco! Zastanawiałeś się kiedyś, co zrobić z dokumentacją osobowo-płacową w przypadku likwidacji swojej firmy? Gdzie i jak długo przechowywać najważniejsze dokumenty? Już dziś zapoznaj się z najnowszymi prawnymi doniesieniami w sprawie przechowywania i archiwizacji dokumentów firmowych!

Archiwizacja dokumentów w firmie.

Na czym polega archiwizacja dokumentów w firmie?

archiwizacja dokumentów w firmieW każdym przedsiębiorstwie, państwowym czy prywatnym, w wyniku działalności powstają duże ilości rozmaitej dokumentacji. Polskie przepisy obligują bowiem każdego przedsiębiorcę do archiwizacji wszystkich wytwarzanych dokumentów, przez dokładnie określony czas.